Elanden en de poolcirkel

22 juli 2019 - Rognan, Noorwegen

Vanmorgen zijn we om 9 uur weggereden bij onze boerderij. Toch maar over de E6 gereden ipv de E17( toeristische route), omdat dat toch wel erg lang zou duren. De weg bracht ons langs veel mooiere plekken dan we verwacht hadden.  Hele mooie meren, landschappen, bergen etc..

Plotseling zag ik naast de weg 2 staarten... daar stonden ze... 2 elanden!!! Wat geweldig om die te kunnen zien.. ze bleven zelfs even staan kijken naar ons totdat ze verdwenen in het bos.

Eind van de middag reden we de poolcirkel over. Vreemd om te zien dat de omgeving en het landschap ineens heel anders was. Het was er glooiend met veel mos en zonder bomen. Daardoor liepen wilde (zalm) rivieren. Geweldig om te zien. Natuurlijk zijn we even precies op de poolcirkel gaan staan.

Vandaag slapen we in Rognan, we zouden bij iemand thuis slapen maar die was niet thuis en we mochten het hele huis voor onszelf gebruiken.  Lekker relaxed dus. Morgenochtend moeten we al heel vroeg weg om op tijd bij de boot te zijn. Daar moeten we max om 10uur zijn dus we moeten al om 6 uur wegrijden.. vroeg naar bed dus vandaag...

1. Mary Reintjes:
    22 juli 2019
    Wat gaaf zeg dat jullie elanden hebben gezien! Heerlijkzeg dat je het hele huis tot jullie beschikking hebben dat voelt wat prettiger als je kunt doen en laten wat je wilt. Lekker op tijd jullie mandje in en veilige kilometers voor morgen.
    Liefs en kusjes voor jullie 4tjes xxx
    Papa en Mama