Racen door de klongs van Bangkok

13 augustus 2018 - Bangkok, Thailand

Vandaag staat er een leuke excursie op het programma. We gaan met longtailbootjes door de klongs van Bangkok varen.

We moeten om 10 uur op de Thewet pier zijn en zijn belachelijk vroeg, dus we moeten een tijdje wachten op een ander gezin die ook meegaan.

Eerst gaan we met de riviertaxi naar Thonburi en daar gaan we even de markt op. Na wat gelopen te hebben drinken we even een kop koffie en een lekkere shake en gaan we op de longtailboot richting de klongs.

We varen tussen de huizen door en bezoeken een tempel met veel Chinese invloeden.

Hier zijn speciale boedha's te vinden die gekoppeld zijn aan de dag van de week waar je op geboren bent. Toevallig weet ik wie op welke dag geboren is, dus we weten nu welke boedha bij wie hoort.

Daarna stappen we over op kleine race bootjes en gaan we met flinke snelheid over het water, geweldig!

Na de lunch nog even een beetje racen en we stappen weer over op de "gewone" longtailboot.

We moeten met de riviertaxi weer terug en rond de klok van 16.00 uur zijn we weer op de pier.

Via Khao san road lopen we terug naar Lamphu treehouse. We eten even wat op de hoek bij het family restaurant en daarna nemen we een grab naar het station.

We nemen vandaag de slaaptrein naar Surat thani.

In de trein kunnen we mooi naast elkaar zitten en al snel worden onze bedden klaargemaakt, het lijkt wel de bedoeling dat we vroeg naar bed gaan!

Dat hebben we dan ook maar gedaan, morgenvroeg komt de trein als het goed is ook al vroeg aan , dus wat dat betreft is het niet erg. We slapen al heel snel...

1. Mary & Rob:
    14 augustus 2018
    Hoi vakantiegangers,
    Wat een leuke belevenissen weer, je ziet op bijgaande foto's dat Madée en Senna zitten te genieten op die raceboottocht. Nu ik dit schrijf begrijp ik dat jullie inmiddels Bangkok achter jullie gelaten hebben en in Surat Thani zitten. Nou we zijn benieuwd naar jullie belevenissen daar en hopen weer snel van jullie te horen. Geniet maar lekker.
  2. Robert & Sabine:
    14 augustus 2018
    Hoi vakantiepeople :)
    Wat kun je toch leuk schrijven! Zo mooi om jullie op deze manier weer te kunnen volgen. Krijgen een goed beeld van Thailand en jullie avonturen. Kids zijn happy op het water, geweldig.
    Veel plezier en geniet samen van alles wat er komen gaat. Wij volgen alle verhalen. Liefs van ons xxxxxx