Een mooie dag!

1 augustus 2019 - Hallingby, Noorwegen

Vanmorgen zijn we vroeg weggegaan zodat we de tijd hadden om alles wat we tegenkwamen een sgoed te bekijken. Met pijn in ons hart verlieten we ons mooie huis en zijn we op weg gegaan.  We moesten eerst alle schapen van de weg jagen voor we weer fatsoenlijk verder konden.

Onze eerste stop was Mågålaupet, Mågålaupet is een 100 meter lange, zigzagvormige kloof in de rivier de Driva in de gemeente Oppdal in Trøndelag. Het smalste punt is 1,5 meter breed. De diepte wordt geschat op 10 meter. Het zag er mooi uit en omdat we er zo vroeg waren waren we er helemaal alleen.

De volgende stop was het viewpoitnt van Snøhetta. Hier heb je een fantastisch uitzicht over de berg en het gebied eromheen en hier heb je kans om rendieren en muskusossen te spotten, maar wij hebben ze niet gezien. ook hier waren we als eerste en hadden we het uitkijkpunt voor ons alleen.

Daarna weer verder en zijn we over weg 51 gereden, 1 van de toeristische routes, Valdresvegen, welke echt fantastisch was!

We zijn gestopt bij Ridder spranget, een mooie kloof waar heel mooie aqua groen water zich doorheen perst.

De hele route  was fantastisch, het ene uitzichtpunt na de andere. Rond 16.45 waren we bij ons nieuwe en laatste huisje. Wat is het hier mooi! We zitten precies aan de rivier, hebben een sauna, een hottub en het uitzicht is prachtig. Vanavod hebben we lekker gebbqt. We wilden graag in de hottub, maar hebben wat problemen met de waterpomp, komt vast goed, dan morgen maar in de hottub....

1. Mary Reintjes:
    1 augustus 2019
    Dat zal een moeilijk afscheid van Noorwegen worden, met prachtige herinneringen die je gelukkig op foto's vastgelegd hebt. Nou morgen in de hottub en dan denkelijk op weg naar Denemarken. Geniet van het laatste stuk en rij voorzichtig.
    groetjes, mama & papa
  2. Mary Reintjes:
    1 augustus 2019
    Wat een schitterend foto`s!!!!
  3. Henk Cordes:
    1 augustus 2019
    Nu zo langzamerhand richting huis,maar met fantastische herinneringen, prachtig mooi weer allemaal super,geniet nog van de laatste uitzichten,en nog veilige kilometers.liefs Henk en gerrie.