Genieten

31 juli 2019 - Oppdal, Noorwegen

Vandaag de dag maar weer eens rustig aan begonnen. Wij hadden wel zin in een wandeling in dit mooie gebied, maar de kids totaal niet, die wilden hun eigen dingetjes doen. Uiteindelijk toch ieder ons eigen ding gedaan en we zijn samen op pad gegaan hier in de buurt. Wij hebben een b ergje beklommen met uitzicht over de Trollheimen, fantastisch! Wat een panorama uitzicht hier! De kids hadden ook lekker hun ding gedaan en waren ook relaxed. Vanmiddag dachten we maar eens koffie met Noorse wafels te gaan eten in een klein restaurantje bij een wit strandje, welke ons was aangeraden. Dat werd een heel avontuur... we werden langs een onverharde weg gestuurd die behoorlijk stijl naar beneden ging, dat kon niet goed zijn... Uiteindellijk toch maar terug gereden en toen werd de route door het navigatie systeem aangepast naar normaal... heel vreemd. Nog vreemder werd het toen we langs een tolpoort gestuurd werden waar de tol maar liefst 900 nok zou zijn, omgerekend 90 euro!! Nou dat zou wel een hele duren wafel worden... We zijn dus toch maar terug gegaan en naar de supermarkt gereden en daar allerlei lekkers gehaald, dan maar zo. Zo hebben we de hele middag weer genoten van ons fantastische huis en het het mooie uitzicht. Heerlijk een boek gelezen in mijn bikini in het heerlijke zonnetje..

Vanavond zijn we op zoek gegaan naar elanden...........Die hebben we helaas niet gezien. Maar wel een haas, 2 kraanvogels en heel veel schapen en koeien waar we slalommend omheen en doorheen moesten rijden.

Onze tassen zijn dit keer ingepakt met rendiervellen/schapenvachten/de gezellige inrichting/ het uitzicht en daarbovenop gepakt het hele huis en daarnaast wordt plaatsgemaakt voor het mooie gebied en de bergen, want we zouden hier geen afscheid van kunnen nemen ;-)

Morgen vervolgd onze route naar Hallingby, ongeveer 1,5 uur van Oslo af. HIer verblijven we ook 2 nachten voor we zaterdagavond weer op de boot stappen naar Denemarken.

1. Mary & Rob:
    31 juli 2019
    Als ik dat zo lees dan had ik ook omgekeerd. Fijn dat ieder zijn ding kon doen en goede herinneringen aan dit mooie onderkomen. Nou al aardig op de terugweg zo te lezen, rustig aan en genieten van de laatste bezienswaardigheden in Noorwegen en dan op weg naar huis.
    Groeten en xxxx mama & papa