We verlaten het noorden voor het mooie Dovrefjell

30 juli 2019 - Oppdal, Noorwegen

Vandaag hebben we het noordelijke deel van Noorwegen verlaten en zijn we net buiten Opdall neergestreken in een werkelijk fantastisch huis.

We kijken uit over een geweldig mooi meer en rondom bergen. Het huis is zo mooi dat we bijna geen zin meer hebben om er weg te gaan.

Vanmiddag hebben we op de veranda genoten van een heerlijk zonnetje en vanavond zijn we na het eten naar Dovrefjell gereden, in de hoop muskusossen en rendieren te spotten. Helaas lieten ze zich niet zien, maar de omgeving was wel erg mooi. We hebben nog wel 3 wilde paarden gezien. We hadden er geen rekening mee gehouden dat de zon hier werkelijk weer ondergaat en het was rond 23.00 uur al donker. We hebben buiten de haard nog even aangezet en hebben marshmallows aan een stok in het vuurtje gehouden. Heerlijk!

Morgen gaan we er een lekker rustig dagje van maken. Die muskusossen gaan hem geloof ik toch niet worden, dus een mooie wandeling hier in de buurt is ook niet verkeerd en verder zien we wel...

1. Henk Cordes:
    31 juli 2019
    Goede morgen allen , ook wij zijn net wakker half negen onze normale tijd vandaag eindelijk weer normaal de temperatuur 23graden .
    Ja zo langzamerhand komen jullie ook weer deze kant op aan alles komt een eind ,jullie hebben Noorwegen ook van onder tot boven gezien met die verse geweldige indrukken daar kun je ook even weer mee verder ,dat huis waar je nu inzit kun dat meenemen als bouw pakket wij zoeken zo iets . Wil het ook wel halen .een ding is zeker geen spijt van Noorwegen misschien nog wel een keer oke nog veel veilige km terug .en weer mooie foto's.ik heb de kaart op wats app niet kunnen vergroten maar probeer het zo nog even groeten en een Twentse knuffel voor allen .