Roze dolfijnen en stranden

16 augustus 2018 - Khanom, Thailand

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan. We gaan op weg richting de stranden waar we een boot kunnen nemen om op zoek te gaan naar de roze dolfijnen.

Eerst even een tosti halen bij 7 eleven en dan kunnen we op pad.

Het duurde even voor we het gevonden hadden, maar na ruim 45 min rijden waren we bij Kiang Talay.

We dachten eerst dat we niet goed zaten, maar na even vragen bleek daar een boot geregeld te kunnen worden.

Er kwam toevallig nog een stel Duitsers en die wilden de boot wel samen delen, dat scheelt weer :-)

We waren nog maar net onderweg en daar was de eerste! En inderdaad echt roze.

Wat een raar gezicht zo'n roze dolfijn. Er waren ook grijzere dolfijnen bij, maar de roze waren echt bijzonder om te zien.

Daarna vaarden we langs de pannenkoeken rots. Een rots met allerlei laagjes op elkaar die lijken op een bord met pannenkoeken ( met heel veel fantasie dan)

Toen gingen we door naar een eilandje in zee waar een zoetwater bron is. Heel bijzonder, met uiteraard een tempel die de plek heilig maakt.

Na de boottocht zijn we langs wat strandjes gereden  en hebben we onderweg heerlijk gegeten. De vrouw was helemaal door het dolle heen dat er toeristen bij haar kwamen eten, zo leuk!

Aan het eind van de dag hebben we nog even lekker gezwommen bij ons huisje en s' avonds lekker gegeten bij cc beach bar

1. Mary & Rob:
    17 augustus 2018
    Hoi kids,
    Wat een geweldige ervaring. Geloof het of niet, er was gisteren een documentaire op televisie en daar kwamen ook de roze dolfijnen op voor, heel bijzonder dat jullie dit mee mochten maken. De grijze dolfijnen begreep ik waren nog jong en zullen later ook roze worden. Tempels, pannenkoekenrotsen, boottochten, het kan niet op en dan lekker eten. Geniet er maar van.
  2. Henk Cordes:
    17 augustus 2018
    Hallo daar ergens ver weg .
    Heel toevallig hebben wij ook die natuurfilm van tailand gezien en er van genoten ,
    Heb nooit geweten dat er ook homo dolfijnen waren maar wel bijzonder en die pannenkoeken berg moest je zeker srtoop zelf meebrengen kan mij goed voorstellen dat het allemaal heel anders is dan hier toen wij daar waren heb ik ook zo vaak gedacht ook deze mensen leefden gelukkig maar dan anders
    Minder stres en afgunst ook daar kunnen ze ook lachen als jullie nu ook maar blijven lachen is het goed .

Groet Oma en opa
    Groeten aan de kids
  3. Maureen:
    18 augustus 2018
    Hoe vinden jullie de tosti's?😆
  4. Linda:
    19 augustus 2018