Sjeesen met de zijspan

15 augustus 2018 - Khanom, Thailand

Vandaag zijn we op pad geweest met de zijspan.

Er was vandaag markt in het dorp en daar zijn we vanmorgen eerst naartoe gegaan. Allerlei groenten, fruit, vis ( ook haai ed), kikkers en alle onderdelen van een dier die je je bedenken kan lagen er te koop.

We zagen zelfs iemand kikkers van hun huid ontdoen! Ook die worden hier gegeten...ieuw...

Daarna zijn we langs watervallen gereden ( waar geen water in te vinden was 😂) en zijn we richting een grot gereden. Onderweg reden we door een rubberplantage waar net mensen aan het werk waren. We stopten en vroegen of we even moichten kijken. Dat vonden ze geweldig. Met handen en voeten werk werd het hele proces uitgelegd, geweldig! En we mochten zelf ook even proberen hoe het was om het te bewerken.

Daarna door naar de grot.. met een fids gingen we ruim 500 meter diep de grot in. Deze was behoorlijk groot en had indrukwekkend mooie stalactieten in allerlei vormen.

Hierna zijn we doorgereden naar een natuurlijke fishspa. Dat was even andere koek als op de markt in Bangkok.

De vissen waren behoorlijk groot en ook in flinke getalen aanwezig. Ze beten voor je gevoel bijna je voeten eraf! Dat gaf dus wel flink wat hilarische momenten.

Alle velletjes waren weet verdwenen en we konden weer verder. Maar eerst maar even wat eten. Met zn vieren een soort pad thai met 4 flesjes frisdrank voor samen 180 baht, dat is 4,50! En het werd allemaal vers gemaakt..

In ruim een half uur waren we weer vlakbij Leeloo paradise. Even de was opgehaald en weggebracht. Morgen kunnen we alles weer gewassen en gestreken ophalen, handig!

Nog even lekker gezwommen en een boekje gelezen en daarna uitgebreid gedoucht.

Vanavond hebben we gegeten bij cc beach bar en hebben een Thaise bbq genomen. Kip, varken en garnaal. En een bouillon met flink wat groenten en gladnoodles. Het was heerlijk!

1. Robert & Sabine:
    Wat een mooie dag :)
    En dan zelf op pad met een zijspan, lijkt ons geweldig om te doen.
    Alleen maar blije gezichten zo te zien. Wat een aardige mensen dat ze de tijd voor jullie hebben genomen op de plantage.
    X x
  2. Henk Cordes:
    15 augustus 2018
    Henk en gerrie,wat bijzonder allemaal,blije gezichten ,en genieten van al dat lekkers,voor al die kikkers die had ik willen proeven heb je nog sporen gevonden van de toen verdwenen voetballertes .?al met al weer een prachtige dag voor jullie allen hoe gaat het met Senna iets rustiger en maddee al verlieft op taai taai mannetje .op naar de volgende dag
    Groeten oet Losser
  3. Mary & Rob:
    Hoi Cordesjes,
    Prachtige ervaringen weer en als wij nog eens naar Thailand gaan, dan huren we ook een zijspan....geweldig. Mooie belevenissen weer en een waterval zonder water, heel bijzonder. Lekker eten ( voor weinig) en je was is binnen de kortste keren geregeld. Wat wil je nog meer. Op naar nieuwe avonturen, wij zijn benieuwd.