De Lofoten :-)

23 juli 2019 - Kleppstad, Noorwegen

Vandaag gaan we richting de Lofoten. De wekker gaat al om kwart over 5, want anders halen we de boot niet.. 1 ding scheelt, doordat het niet donker is en de zon al schijnt heb je totaal niet het gevoel dat het zo vroeg is.

De weg naar Skutvik was weer geweldig om te zien. De ene waterval na de andere en hele mooie natuur en slingerweggetjes. Ook zagen we weer kraanvogels, dit keer met 2 jongen! Zo schattig!

Dit deel van Noorwegen lijkt veel ruiger, wij vinden het in ieder geval geweldig!

We kwamen ruim op tijd aan in Skutvik en hebben uitgebreid koffie kunnen drinken.. Aan boord van de ferry konden we genieten van alle moois dat aan ons voorbij gleed. We hadden een tussenstop in Skrova. Een klein eilandje voor de Lofoten, wat er mooi kleurig bij lag.

Eindelijk op de Lofoten begon de zon steeds meer te schijnen en reden we met een blauwe lucht naar ons nieuwe huis aan het fjord.

Wat mooi hier! De tropen zijn er werkelijk niks bij met die gekleurde wateren...

Nadat we even lekker uitgebreid geluncht hebben zijn we maar eens op pad gegaan. Lekker rondrijden en stoppen waar we wat moois zagen.

De meest gekleurde wateren, bergen en witte stranden zagen we al.

Er stond een windje dus er is ook uitgebreid gevliegerd... Dit keer ging dat wat beter dan de vorige keer.

Op een wit strandje hebben we mooie schelpen gezocht en die waren verrassend konden we wel zeggen. Als je niet beter weet zou je denken dat het een schelpenstrand ergens in de tropen was.

Vlakbij Henningsvaer hebben we nog een "schat" gezocht met geocachen en ook deze is gevonden.

Daarna lekker terug naar het huisje en wat gegeten. Het bleek al ruim 20.00 uur te zijn voor we terug waren. Je hebt hier totaal niet door hoelaat het eigenlijk is. Het is nu 22.30 uur en je zou zeggen dat het eind van de middag is, zo raar! Ben benieuwd hoe we slapen straks....

1. Fam cordes:
    23 juli 2019
    Hallo kids ik heH geen idee hoe hoog jullie nu zitten zoek ik morgen op maar dat het daar mooi is geloof ik wel als jullie thuis zijn mag je eerst uitkijken naar een andere auto qua km denk ik je mag blijzijn dat je daar zit hier komen wij morgen dicht in de buurt van de 40 graden dat is echt niet lekker dus blijf zitten waar je zit nog vele mooie natuur te gemoed en de groeten oet losser
  2. Mary & Rob:
    23 juli 2019
    Wow, dat ziet er weer super uit zeg. Deze natuur is gewoon geweldig, jullie laten goed zien dat Noorwegen toch echt het mooiste land van Europa is. Prachtig die foto van een eland in zijn natuurlijke omgeving. Jullie zullen heel wat te vertellen hebben als je thuis bent. Het is goed dat je veel foto's maakt, dat maakt de herinneringen weer wakker. Nou geniet met volle teugen van deze bijzondere reis.
    Groetjes van mama & papa en xxxxxxxxx voor de kids.