In de wolken

24 juli 2019 - Kleppstad, Noorwegen

Vandaag hebben we grotendeels doorgebracht in de wolken.

We hebben vandaag lekker uitgeslapen en er een lekkere luie ochtend van gemaakt. Tegen de middag waren we allemaal aangekleed en hadden we wel zin om wat te gaan bekijken.

Het is vandaag bewolkt en vanmorgen regende het ook even. We besloten om naar Gimsøya strand te gaan. Daar hebben we lekker gewandeld aan het strand en naar alle enorme kwallen gekeken die aangespoeld waren. Op de terugweg naar ons huisje zagen we een enorme zee arend zitten. Hij zat niet eens zo heel ver weg en we konden er zelfs iets dichter bij komen, wat joekel!!

De rest van de middag een beetje genikst en vanavond na het eten zijn we richting Eggum  gereden. De wolken hangen soms heel laag, dat geeft wel een mystiek tintje aan alles, hoewel de zon natuurlijk mooier is.

Eggum bleek echt enorm mooi te zien. Het zal hier vast nog veel moier zijn als alles verlicht wordt door de zon. Een prachtig wit strand, blauw groen water en een mooie vuurtoren. Aan de rand van het strand staan allemaal kleine gekleurde huizen, wat het nog mooier maakt..

Op de terugweg zagen we nog zeehonden spelen in zee.

Het blijkt al weer aardig laat te zijn, je hebt hier weinig notie van de tijd. Het wordt allemaal langzaamaan wat lichter, straks hebben we de hele dag geen zon en rond middernacht wel, dat zou pas echt maf zijn...

Morgen zijn de voorspellingen wat beter. We gaan morgen een supergave excursie doen. We gaan met een rib bot naar de Trollfjord naar de zee arenden kijken...

1. Henk Cordes:
    25 juli 2019
    Goede morgen beter bij jullie in de wolken dan hier met 40graden is echt niet lekker maar het is ook nooit goed wel weer mooie foto die van Madee springt er wel even ui
    De arend mooie foto kun je beter naar kijken dan met hem stoeien .wij moeten heel rustig blijven hier om te overleven en doen ons best .oke groeten aan allen en goed gaan .
  2. Mary & Rob:
    25 juli 2019
    Nou deze keer zat het weer eens een beetje tegen, dat mag denkelijk wel na zoveel onverwacht mooie dagen. Lekker uitrusten kan ook geen kwaad en volgens de voorspellingen krijgen jullie de komende dagen prachtig weer. Dus op naar nieuwe avonturen en mooi weer.
    groetjes en xxxxxxmama & papa