Zee adelaars en stranden

25 juli 2019 - Kleppstad, Noorwegen

Vanmorgen zijn we naar Svolvaer gereden. Hier hadden we een tour geboekt om met een rib boot naar de zee adelaars te gaan.

Toen we aankwamen moesten we speciale pakken aan en om 10 uur gingen we de zee op. De eerste adelaar liet zich al snel zien, wat een bakbeesten zeg! Hij kwam super dichtbij. Echt heel gaaf om te zien. We vaarden naar het bekende Trollfjord, dit fjord is 2 km lang en op zijn smalst 100 meter breed. Heel mooi om te zien.

Ook hier kwamen al snel een aantal adelaars, deze waren relatief jong, dus ze waren veel schuwer en kwamen een stuk minder dichtbij, maar wel heel stoere dieren om te zien.

Om 12 uur waren we weer terug en zijn we na de boodschappen met de auto op pad gegaan.

We zijn eerst naar Unstad gereden. Dit is een van de meest noordelijke surfspots. HIer hebben we lekker gepicknickt, maar jammer genoeg scheen de zon niet.

Het is wel lekker qua temperatuur, ongeveer 22 graden.

Hierna reden we door naar Uttakleiv, een mooi wit zandstrand met gigantisch mooi water. Senna wilde persé zwemmen, dus die heeft het aangedurft om een duik te nemen. Stoertje!

Na Uttakleiv was het de beurt aan Haukland beach. Ook hier weer een mooi zandstrand en mooi blauwgroen water. Dit is 1 van de bekendste zandstranden van de Lofoten en hier was het ook behoorlijk druk.

Daarna zijn we langzaamaan weer terug gereden naar ons huisje. Nadat we lekker gegeten hebben kwam de zon meer tevoorschijn en gaan we zo lekker op ons terrasje zitten, genieten van de midzomernachtzon.. Morgen gaan we naar de andere kant van de Lofoten, waar we nog 2 nachten tegeod hebben op deze geweldige eilandengroep.

1. Mary Reintjes:
    25 juli 2019
    Stoere Senna, lekker gezwommen kerel.....Wat een tropisch gebeuren daar, dat verwacht je niet echt, heel mooi allemaal. Prachtig vastgelegd die arenden en vooral die baby-arend op zijn nest. Mooie foto's hoor, ik ben zeer benieuwd naar de andere plaatjes. Lekker doorgaan zo, jullie maken een prachtreis.
    xxxxxmama & papa
  2. Robert & Sabine:
    26 juli 2019
    Zijn niet jaloers, niet jaloers .....ha ha ha.
    Wat maken jullie een heerlijke reis!!
    Geniet van de midzomernacht, zo bijzonder om mee te maken. We volgen jullie op de voet.
    Liefs van ons en dikke kus van Danique & Linden