Op naar de Runde

18 juli 2019 - Runde, Noorwegen

Vanmorgen eerst relaxed ontbeten in het zonnetje en alles op ons gemakje bijelkaar gezocht en in de auto gedaan. Eind van de ochtend reden we richting Runde. De weg gaf ons weer prachtige uitzichten en we moesten 2 keer met de auto op de ferry. De eerste hadden we net gemist, dus we moesten een klein half uurtje wachten, maar we vermaakten ons wel. Ondertussen hebben we mooi het bootje voor de vogelrotstour geboekt voor vanavond, daar hadden we toch mooi de tijd voor.

Rond 14.30 uur kwamen we aan op Reimøy, het eilandje voor Runde, waar ons huis is voor de komende 2 nachten. Vanmiddag hebben we maar eens de monopoly tevoorschijn getoverd en hebben we ons prima mee vermaakt. Tegen 17.00 zijn we richting Runde gereden, waar om 18.00 uur de Aguila vertrekt.

Uiteraard waren we veel te vroeg, maar beter te vroeg dan te laat. Het bootje is van een oude schoolleraar die tegenwoordig tourtjes geeft naar de grote rots met vogels, waar Runde om bekend is. En natuurlijk ook naar de papagaaiduikers, waar het mij eerlijk gezegd met name om gaat. We zaten nog maar nnet op de boot en het begon te spetteren. Gelukkig bleef het daarbij en sloeg het weer niet om. (we hebben overigens echt heel mooi weer gehad tot nu toe, dus om die paar druppels gaan we zeker niet klagen..)

Het duurde niet lang en de eerste papagaaiduikers lieten zich zien, eerst een paar, maar al snel met hele groepen tegelijk. We hebben 2 soorten gezien, de 'normale' en de raserbill duikers. Wat zijn ze leuk!!!

Daarna naar de rots geweest, die vol zat met Jan van genten, aalscholvers, 3 teen meeuwen en zelfs een paar adelaars.

We hebben echt genoten van de tocht. Maar bij aankomst hadden we toch wel trek en zijn we snel naar "ons huis" gegaan om wat lekkers te maken.

1. Mary & Rob:
    19 juli 2019
    Nou Linda al je voorbereidingen werpen hun vruchten af, wat een jaloersmakend mooie ervaringen, we hebben je foto's nog eens doorgenomen en die geven prachtig weer wat jullie daar allemaal beleven. Jullie laatste huisje is weer een plaatje, genieten dus.
    xxxx mama & papa.