Geiten...

17 juli 2019 - Gloppen, Noorwegen

Vandaag lekker wat langer geslapen. Eerst maar eens buiten op ons terrasje ontbeten en nadat we eindelijk zover waren zijn we met de waterfiets naar de overkant van het meer gefietst om de waterval van dichtbij te bekijken.

Toen we weer terug waren zijn we naar de summerfarm gegaan, waar de geiten in de zomer rondhobbelen. Er is daar ook een mooie vallei waar je bij een riviertje leuk kan wandelen. Daar hebben we lekker gepicknickt aan het water en zijn we weer rustig teruggelopen. Vanmiddag lekker niets gedaan en van het zonnetje genoten.

Na het avondeten zijn we weer naar de summerfarm gegaan. Dit keer omdat de geiten dan gemolken worden. Dat is natuurlijk leuk om eens te zien en we mochten van de eigenaar van het huisje rustig komen kijken. We mochten de geitenmelk proberen, rechtstreeks uit de uier en koud, om het verschil te proeven. In eerste instantie leek het ons niks, maar eerlijk is eerlijk, het smaakte helemaal niet gek, een beetje zoetig zelfs. En bijkomend voordeel... je schijnt er spierwitte tanden van te krijgen.

We hebben zelfs de geiten zelf ook nog gemolken, weer een ervaring rijker.

Vanavond zijn de kids nog even gaan "zwemmen" en springen op de watertrampoline terwijl wij lekker aan de kofiie zitten....

Morgen gaan we richting Runde.

1. Henk Cordes:
    17 juli 2019
    Ja als ik het zo bekijk zijn jullie allemaal jullie beroep mis gelopen stelletje geiten melkers
    De juiste man vrouw op juiste plaats geiten kaas lust ik wel melk weer ik niet .
    Een lekker rustig dagje er tussen door moet kunnen alles op zijn tijd .morgen weer verder het weer is wordt hier nu ook wat beter dus wij ook weer naar buiten en op zo,n
    Hollands genieten .veel plezier verder .
    Onze liefste groeten Pa en Ma Cordes
  2. Mary Reintjes:
    17 juli 2019
    Dat is lekker even een rustig dagje er tussendoor (nou ja rustig?) jullie houden jezelf goed bezig! Mooie foto`s heb je er weer bij gezet!Hier nu ook lekker weer gelukkig, maar voor hoelang moet je maar afwachten.
    Dikke kus voor jullie 4tjes xxxx