Runde, dag 2

19 juli 2019 - Runde, Noorwegen

Vandaag weer een dag op het mooie eiland Runde doorgebracht.

We begonnen de dag ;eller rustig. Het miezerde nog een beetje en we wisten dat het snel mooi weer zou worden, dus we hebben het lekker rustig aan gedaan. Zodra de zon zich liet zien zijn we begonnen met geocachen, het vinden van een "schat" mbv coördinaten. Hartstikke leuk om te doen. De eertse hebben we helaas niet gevonden, de 2e wel :-)

Daarna hebben we lekker gelunched aan zee. Het is zo lekker om hier zo te zittehn aan het water. Je kan ons er zo de hele dag laten zitten....

Na de lunch werd het tijd voor een wandeling. De berg op dus, want dat is de enige weg hier. Het eerste stuk was behoorlijk stijl, maar we hebben het overleefd. Op de helft van de wandeling zagen heel veel grote stua's zitten, incl 1 jong! Dit zijn flinke vogels, die zelf nooit jagen, maar de prooi van andere vogels jatten, leuke ongens dus!

De kids hadden weinig trek meer om hoger te lopen, want ze moesten vanavond ook al. Die bleven dus lekker zitten met z'n tweetjes en wij hebben het laatste stukje gelopen, wat een prachtig uitzicht hier! Zo mooi!

Op de terugweg bleken de kids het heel gezellig te hebben, ze lagen heerllijk musziekjes te luisteren samen in het gras... Tja, dat kan ook..

Vanmiddag hebben Pascal en Senna de vlieger maar eens tevooorschijn getoverd, maar er bleek echt heel veel te weinig (lees: geen) wind te staan, dat ging niet echt geweldig dus... Op de Lofoten maar weer een keer proberen, daar staat vast meer wind.

Ook maar weer ons dagelijkse spelletje monopoly gedaan en pascal heeft alweer gewonnen, het begint een beetje saai te worden ;-)

Het was heerlijk weer en we hebben buiten lekker kunnen eten in onze heerlijke tuin aan zee. Ook nog even lekker de tijd genomen om een boekje in het zonnetje te lezen voor we de berg weer opgingen.

Eenmaal de berg weer op hebben we de papagaaiduikers aan land zien komen. Ze zijn zo lleuk om te zien! Ze vlogen alle kanten op , maar rond de klok van 21.30 bleven ze langzaamaan wat meer bij hun nestjes zitten.

We hebben ervan genoten.

Nu is het inmiddels middernacht en begint het wat donkerder te worden, niet voor lang want tegen de klok van 2 uur , half 3 is het alweer bijna licht.

Morgen gaan we naar Karvag, net voorbij de Atlanticveien. Over de bijzondere bruggen dus.....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mary Reintjes:
    20 juli 2019
    De foto`s laten goed zien hoe jullie genieten! Wat zal dat vreemd zijn zeg dat het maar heel even donker is dan heb je het gevoel dat de dag erg lang duurt toch? De kinderen hebben het ook leuk samen leuk om dat te zien. Op naar het volgende avontuur!

Liefs van ons xxxx
  2. Henk Cordes:
    20 juli 2019
    Hallo alle vier,wij zijn blij dat jullie je weer goed vermaken,Linda je hebt het weer super geregeld,en ook de weergoden zijn jullie goed gemutst,leuke foto s, en stralende gezichten ,goede reis verder en heel veel plezier samen,liefs opa en oma Cordes,
  3. Robert & Sabine:
    21 juli 2019
    Zo mooi om jullie verhalen te lezen!
    Bijzonder om zoveel te herkennen, zijn er nu gwn bij lijkt wel :)
    Kijken uit naar de komende verslagen en foto's.
    Geniet van al het moois dat nog gaat komen.
    Liefs uit Almelo xx