Naar het vaste land

28 juli 2019 - Mo i Rana, Noorwegen

Vanmorgen zijn we weer met de boot vertrokken van de Lofoten naar Bodø. De tocht duurde 4 uur en was hier en daar best hobbelig.

In Bodø even wat boodschapjes gedaan en daarna richting Mo i Rana gereden.

Onderweg zijn we weer op prachtige plekjes geweest. We hebben heerlijk koffie gedronken op een rots ongeveer 10 km voor de poolcirkel, waar een geweldige waterval was. Niet veel verder stopten we weer voor een supergaaf gebied waar een grote hangbrug over een woeste rivier liep.

Natuurlijk zijn we ook nog even op de poolcirkel gestopt, want hoe grapppig is het om daar te staan met bijna 30 graden en je korte broek met slippers!

Heel typisch aan dit gebied is dat er ineens geen bomen meer staan en alles vrij vlak is.

De weg bracht ons daarna richting de Marble Castle, een stuk van een rivier waar het water de stenen helemaal hebben uitgesleten. De weg ernaartoe is behoorlijk van de doorlopende weg af en is een heel stuk onverhard, maar erg mooi om te rijden.

De Marble castle zelf was met een mooie wandeling goed te bereiken. Wat mooi om te zien hoe dat allemaal uitgesleten is! En het lijikt inderdaad een beetje op marmer. het water is zoblauw gekleurd doordat het water is van de Svartisen gletsjer die er bijna naast ligt.

Het was inmiddels al bijna 21.00 uur en het werd hoog tijd om naar ons huisje te gaan. Maar die bleek niet zo gemakkelijk te vinden.We hebben een hytte aan het water gehuurd en er is in dit deel geen internet, elektra en water. Wat dus gelijk al een probleem gaf, want we konden de eigenaresse niet bellen dat we het niet konden vinden... Na wat heeen en weer rijden zagen we iemand staan en die wilde we de weg vragen, maar dit bleek de eigenaresse. Opgelost dus!

Het huisje lag er prachtig! En zo ouderwets allemaal nog... zelfs een oud lampetstel waar je je mee kon wassen. Laten we het dan maar niet hebben over het wc hokje buiten, waar een deksel op een houten plaat zat, voila ... een wc.... De kids vonden het toch wel wat minder allemaal, zo zonder wifi is toch geen succes.

Morgen hebben we weer wifi, dus overleven doen ze het wel....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mary Reintjes:
    29 juli 2019
    Dat lijkt me heel gaaf om in je korte broek te staan op de poolcirkel met 30 graden! Zonder wifi met de kids is niks hahaha dat is terug in de tijd! En buiten naar de pot motten met een houten deksel is helemaal uit den boze voor ze hahahahaha. Het klinkt allemaal weer super. Jammer dat de weersvoorspellingen niet helemaal uitkomen maar ja het is wat het is toch? xxxxx
  2. Henk Cordes:
    29 juli 2019
    Welkom in de bewoonde wereld ,de poolcirkel ik heb er wel eens van gehoord maar verder ook niet is dat een krijg streep over de straat ? Geweldig allemaal en dan die uitgeslepen rotsen hoeveel jaren is er overgedaan om zo ver te komen .op de schijt pot mag je ook geen wc papier gebruiken dat is vloeken in de hemel gewoon met de vingers dat deden ze vroeger ook ,veel plezier verder de lieve groeten oet Twente .