Uitzichten, smalle weggetjes en sneeuw.

14 juli 2019 - Luster, Noorwegen

Vanmorgen ging de wekker om 6 uur. We willen graag veel zien vandaag, dus dan hebben we mooi de tijd.

Eerst maar eens geld pinnen. Op de navigatie toetsten we atm in en namen de dichtstbijzijnde. U heeft uw bestemming bereikt zei het, maar welke boom zou nou de atm zijn?? Vreemd genoeg zaten we midden in een bos en het was geen wonderbos, dus de bomen spuugden geen flappen uit...

In het volgende dorpje was er gelukkig wel een atm..

Onderweg zagen we 2 kraanvogels, die 3 mensen in onze auto niet bepaald interessant vonden en mij hier volledig om uitgelachen hebben .... nou lekker dan...

Daarna via de Laerdaltunnel (de langste van Europa, met 24,5 km) naar Stegastein. Het uitzichtpunt aan de aurdalsfjellet. De tunnel was echt niet de moeite waard en duurde eeuwig, maar de Aurlandsfjellet en het uitzichtpunt bij Stegastein was geweldig! Bij een heerlijk weertje (tussen de 20 en 25 graden) genoten we van de meest geweldige uitzichten en hebben we sneeuwballen gevechten gehouden in de sneeuw langs de weg. De weg was op sommige plekken heel erg smal, zelfs zo smal dat we op een gegeven moment bijna schrapend langs een camper moesten... Gelukkig ook weer goed gegaan.

Het uitzichtpunt bij Stegastein was heel erg mooi. Een houten bruggetje eindigend in een glazen plaat die rond weg loopt en de afgrond erachter zorgde voor een adembenemend uitzicht.

Verder via de Aurlandsfjellet, waar in de zomer nog steeds sneeuw te vinden is onderweg. Op sommige plekken zelfs nog muren van sneeuw van rond de 3 meter hoogte. Het is hier geweldig om te zien. De mooiste meertjes, watervallen en stroompjes in een prachtige natuur.

Toen we aankwamen bij de ferry konden we direct de boot op en gingen we ook gelijk varen, geluk dus! Bij aankomst konden we zo doorrijden en via de mooie fjorden richting het Lusterfjord, waar ons huis staat voor de komende 2 nachten.

Na wat zoeken kwamen we aan in een werkelijk fantastisch huis! 2 badkamers en iedereen een eigen kamer en een terras met een uitzicht waar je u tegen zegt!

Hier houden wij het wel even vol. Na een wijntje in het zonnetje wat pannekoeken gebakken en nu lekker niets doen... Heerlijk zo!

1. Mary Reintjes:
    14 juli 2019
    Hahaha spugen die bomen geen flappen wat een rotbomen! Gelukkig is er toch nog 1 die van die kraanvogels heft genoten ik had dat ook wel willen zien! Als ik dit allemaal lees zou ik er zo naar toe willen klinkt super! Ben benieuwd naar de foto`s! Geniet er maar lekker van dat hebben jullie verdiend.

Liefs van Papa en Mama xxxxxx
  2. Robert & Sabine:
    14 juli 2019
    Wat geweldig dat jullie nu op weg zijn in dat prachtige land. Zie dat jullie genieten, mooi om te zien!
    Idd jammer van die bomen :) haha
    Veel plezier samen en we zijn benieuwd hoe de reis verder gaat. We volgen jullie op de voet.
    Liefs van ons 😚
  3. Henk Cordes:
    14 juli 2019
    Ja eindelijk hebben wij iets wat jullie niet hebben namelijk een geld boom maar hij word elke keer kaal geplukt door de belasting jammer he veder ik doe de ogen dicht en zie zo ongeveer dat wat jullie ook zien prachtige vergezichten en prachtig natuur geniet er van en smul rustig verder hier alles goed groeten oet losser